Jumaat, 21 Ogos 2009

MINI FUTSAL TOURNAMENT AT UBD SPORTS COMPLEX ON 9th AUGUST 2009

there was a mini futsal tourney last Sunday held at UBD Sports Complex. There were about 5 teams compete in this mini tournament. The teams are TBFC, QLAP FC, PGN A, PGN B and EMPEROR UNITED. And Emperor United menurunkan pemain-pemain seperti:

-Md Abd Wafi Moharefandi sebagai ketua pasukan
-Md Dzulhilmi Moharefandi
-Md Zulfadli
-Kamal Hassan Metuddin
-Hj Abdoel Aziz Effandy (tapi akhir datang)
-Hj Wadud Hj Daud


Serta dua pemain import
-Afiq Jaini
-Salman Sofian…


Inilah keputusan pasukan Emperor United:

1st game : Emperor United 4-1 PGN A.
kesemua gol di jaringkan oleh MD DZULHILMI.. 3 daripada 4 gol itu di hasilkan dari lontaran pengaja gol sementara Emperor United (yang masa ani jadi penjaga gol jangkamasa panjang) MD ABD WAFI..

2nd game : Emperor United 1-5 TBFC.
Md Abd Wafi tidak menjadi penjaga gol. Salman Sofian telah menjaringkan gol saguhati.

3rd game : Emperor United 1-0 Qlap Fc.
Perlawanan yang amat menarik di mana Qlap Fc yang meratah berabis pasukan yang lain tidak berjaya meratah Emperor United malah tidak dapat menewaskan penjaga gol Emperor United MD ABDUL WAFI dalam 4 percubaan One-By-One Situation (yang menjadi favorite sii goalkeeper ani) dan juga membuat pemain Qlap Fc mental berabis. Hoho…

4th game : Emperor United 3-4 PGN B
Perlawanan ini pada mulanya Emperor United mendahului 2-0 hasil jaringan pemain adik beradik Wafi dan Dzulhilmi.tatkala bermain dengan rentak perlahan, penjaga gol Emperor United Md Zulfadli engan murah hati memberikan 3 gol mudah untuk PGN B (including own goal). Tamat 1st half, pertukaran goalkeeper di lakukan dan sii Wafi menjadi goalkeeper. Zulfadli bagaimanapun menebus kesilapannya dengan menjaringkan gol penyamaan untuk Emperor United. Tatkala perlawanan menuju ke wisel penamat, Pg Norariffin (atau Uncle Riffin) berjaya memberikan PGN B kemenangan setelah berjaya menewaskan Abd Wafi dengan volley yang terang dan nyata (erti Izhar: Tajwid lahh) kuatnya.

Dan keputusan rasmi:
1st place: QLAP FC
2nd place: TBFC
3rd place: EMPEROR UNITED


PENJARING TERBANYAK TOURNEY: MD DZULHILMI (5goals)
PEMAIN TERBAIK TOURNEY:
-HJ ABDOEL AZIZ EFFANDY (Emperor United)-playmaker
-MD ABDUL WAFI (Emperor United)-menyumbangkan 5 assists. Menggagalkan 4 kali ONE-ON-ONE SITUATION.



Setelah habis perlawanan, WAFI dengan sukacita membuat pengumuman yang beliau akan bersara dari bermain bola sepak……….(alum jua abis ku cerita ni)….bagi position winger dan akan meneruskan sebagai penjaga gol… (Alhamdulillah, ada jua chance kan score.. this year sudah 72goals is score wahh… nada membari bari ehhh).. hihihi

0 ulasan: